Proces adaptacji to właściwie 3 powiązane ze sobą procesy: Adaptacja nowych pracowników,
adaptacja pracowników Pionu Operacji oraz adaptacja nowych menedżerów (w ramach
wewnętrznej ścieżki awansu).
1. Adaptacja nowych pracowników – pracownicy poznają ogólne zasady pracy (obowiązkowe BHP i bezpieczeństwa informacji, ale także korzystania
z firmowych aplikacji i intranetu). Wręczamy tzw. welcome pack, czyli zestaw przydatnych gadżetów firmowych.
2. Adaptacja pracowników Pionu Operacji – rozbudowana jest m.in. o obsługę systemów IT, zasady zarządzania wierzytelnościami oraz – co w tym przypadku najważniejsze – o zasady obsługi Klientów. Osoby przygotowujące się do pracy w Call Center przechodzą dodatkowy cykl szkoleń.
3. Adaptacja nowych menedżerów – program kierowany jest do pracowników, którzy awansowali ze stanowiska specjalistycznego na menedżerskie
i którzy nie posiadają doświadczenia w zakresie zarządzania zespołem, bądź mają niewielkie doświadczenie w tym zakresie. Celem jest wsparcie pracowników w rozwoju kompetencji menedżerskich. Trening może przybrać formę spotkań warsztatowych w przypadku zebrania się grupy pracowników podlegających takiemu procesowi, bądź są to spotkania indywidualne w przypadku pojedynczych awansów. Cykl warsztatów może zostać poszerzony o sesje coachingowe w zależności od gotowości samego zainteresowanego.
Proces adaptacji w BEST został doceniony w raportach „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki.” oraz „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki.”