Zwiększamy zaangażowanie
Play BEST to system oparty o ideę grywalizacji. Celem Play BEST jest zwiększenie zaangażowania pracowników w realizowane w firmie projekty i aktywności. Grywalizacja uatrakcyjnia pracę, wprowadzając elementy gry i zabawy do codziennych zajęć (zdobywanie punktów i nagród).
Wśród nagród znajdują się bilety do kina, bony podarunkowe do sklepów, gadżety firmowe czy wejściówki na basen i do SPA. Jednak każdego roku, niezmiennie najpopularniejszą nagrodą jest dodatkowy dzień płatnego urlopu.
Kategorie, w których mozna zdobyć punkty :
- Efektywność – realizacja targetu na określonym poziomie.
- Absencja – punkty za obecność w pracy.
- Onboarding – pełnienie funkcji opiekuna i udział we wdrażaniu do pracy nowo zatrudnionego pracownika.
- Wolontariat – aktywny udział w inicjowanych przez pracowników akcjach społecznych.
- Wolontariat kompetencji – aktywny udział w inicjowanych przez pracowników akcjach społecznych, także dzielenie się wiedzą i doświadczeniem na zewnątrz organizacji.
- Transfer wiedzy (szkolenia) – dzielenie się wiedzą i doświadczeniem wewnątrz organizacji poprzez prowadzenie szkoleń/ warsztatów.
- Transfer wiedzy (artykuły eksperckie) – dzielenie się wiedzą i doświadczeniem wewnątrz organizacji poprzez pisanie artykułów specjalistycznych.
- Testy wiedzy – bezbłędne wypełnienie testów ze szkoleń obowiązkowych, np. pierwsza pomoc, bezpieczeństwo informacji.
- Innowacyjność – inicjatywy i pomysły usprawniające procesy w organizacji.
- Udział w projektach – realizacja ważnych dla firmy projektów.
- Prymus – ponadprzeciętne zaangażowanie, wykraczające poza zakres obowiązków służbowych.
- Równy gość – pomoc współpracownikowi w realizacji zadania.
- Zdrowie – udział w inicjatywach prozdrowotnych np. dojazd rowerem do pracy.
- Poleć przyjaciela – polecanie osób w ramach procesów rekrytacyjnych BEST.
Katalog kategorii i nagród nie jest zamknięty. Dokonujemy w nim zmian, reagując na potrzeby i propozycje pracowników.
Play BEST został doceniony w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016. Dobre praktyki.”